diumenge, 21 d’octubre del 2012

Enciams Reina de Maig.

Aquí tinc 2 enciams Reina de Maig que cultivo en un lloc amb relativament poques hores de sol directe (unes 2-3 aquests dies d'octubre). Estan creixent tant o més bé que els altres, que disposen de més hores de sol (unes 4) a la terrasseta contigua. Aquests, a diferència dels altres, estan exposats a la pluja. Això és un avantatge per a mi perquè els he de regar menys, en cas de pluja, però també pot portar-me problemes de fongs. De moment estan en molt bon estat. Una cosa que he fet per prevenir problemes aquests dies de pluges és retirar-los els platets que tenen a sota.


I parlant d'enciams... a la terrasseta contigua, el trips negre (Hercinothrips femoralis) ja es troba present a la meva tauleta on tinc el planter concentrat d'enciams... De moment el meu mètode per fer-me-les amb aquests trips malparits és destrossar-los mecànicament amb el dit. Assassinats molt ecològics, però que no sé fins quan serviran per evitar que m'envaeixi el planter. Avui ruixaré el planter amb NEEM, però sé que la solució perfecta seria disposar d'una població estable de predadors d'aquests cabrons i per això tinc pendent l'establiment de plantetes autòctones de flor. Caps blancs i boixets són uns bons candidats...

El meu planter d'enciams Reina de Maig. Totes aquestes plantetes provenen de llavor d'aquest enciam, que la primavera/estiu de 2012 vaig deixar espigar:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada