diumenge, 25 de novembre del 2012

Enciams: cada dia no és diumenge

D'acord, avui sí que és diumenge, però vull dir que no sempre que he planto un enciam la cosa em surt bé. No només vull obtenir enciams per menjar-me'n almenys un cada setmana, sinó que també estic assajant amb diferents substrats. El què persegueixo és tenir una bona producció d'enciams sans i vigorosos, plens de vitamines, però sense haver de preparar cada cop un substrat a partir de material comercial cada vegada. Vull recircular els meus substrats.

Aquí mostro un enciam on em vaig comportar com un avar. Aquest enciam tenia molt bon aspecte quan el vaig plantar en aquest test, on només hi havia un substrat vell i pobre en nutrients.

El resultat: un enciam amb molt poques fulles perquè els pocs nutrients del test no donen per a més. 

Amb aquest test faré una nova prova: recircularé de nou aquest substrat, però hi afegiré un grapat de vermicompost comercial (la perfecció serà afegir-hi vermicompost fet per mi, però encara no és madur) i un grapat de perlita per evitar que el substrat estigui tan compacte. Amb aquestes modificacions hauré reciclat pràcticament tot el substrat i hauré afegit molt poques coses. Si el resultat és bo (això queda per veure) tindré una bona formulació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada