dilluns, 3 de juny del 2013

Vespa icneumònida

Les vespes icneumònides ponen ous en erugues hostes i els darrers dies ja he vist algunes d'aquestes vespes a les meves terrassetes.
Ichneumon wasps lay eggs on host caterpillars and these last days I have already seen some of these wasps in my terrasses.

Vespa icneumònida explorant...
Ichneumon wasp exploring...

I no van a un mal lloc, aquestes vespes. Ja he començat a observar l'aparició d'erugues en plantes de menta i en alguna estèvia. De moment no estic utilitzant el meu Bacillus thuringiensis per combatre-les, per tant les erugues poden proliferar... Estic veient que si deixo les coses a la natura, aquesta s'autoregula magistralment. Sempre tindré pugons altres plagues, però a concentracions baixes que eviten que causin grans danys. Tremoleu, erugues!
And these wasps don't have selected a bad place, since I have already begun observing some caterpillars popping up in mint and stevia plants. At the moment I am not using my Bacillus thuringiensis to keep the caterpillars at bay, so they populations could explode... I am seeing that if I leave things to nature, it self-regulates masterly. I will always have some herbivor bug or another, but at low concentrations, and thus not causing significant damage to my crops.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada